8 وقف جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: هشت وقف جدید به ارزش ۵۵ میلیارد ریال امسال در سامانه جامع موقوفات این استان به ثبت رسید.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم اظهارداشت: موقوفه‌های امسال شامل زمین بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، مذهبی و سایر موارد وقف شده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از پژوهشگران سیستان و بلوچستان برای نخستین بار گواهی ثبت اختراع و حق فروش دستگاه جداسازی خاک از ماسه را به نیت کمک به ایتام نیازمند استان وقف کرد که ارزش موقوفه آن بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه‌بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام بیش‌از گذشته گام بردارند.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان وقف‌های عام المنفعه داشته باشند تا از عواید وقف‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر بهره گرفت.

به گزارش ایرنا تاکنون بیش از پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که چهار هزار موقوفه به مساجد اختصاص دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی در بیش از ۷۰ درصد بقاع متبرکه البرز

خواندن مطلب بعدی ←

فضای بقاع متبرکه باید در خدمت تولید و اشتغال باشد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 4 =