بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت میزبان محبان اهل بیت (ع) از سراسر گیلان است

حواله دل ما را نوشته اند اینجا / مباد که به جای دگر برات کنند. اینک شهادت، نوری شد تا از مشرق ایران زمین در توس در پیشخوان نگاه عاشقان کوچه پس کوچه های قدیمی این دیار سربرآورد.

به گزارش رسامدیا، آنگاه که این سرزمین به یمن قدمش ستاره باران شد تا گنبدی گل بدهد و گلدسته ای شکوفه و تا دری و دروازه ای به وسعت این سبزی بیفزاید، قداست وجودش عالم گیر شد.

آن لحظه که کین مامون وجود مقدسش را هدف گرفت، در پرواز روح ملکوتی اش این سرزمین قبله گاهی شد برای عاشقان ولایت که یکشبه جان گرفت و امروز این قبله گاه مامن هر بی پناه، رنجیده، رانده شده و گرفتاری است، پناهگاهی امن که کسی از درش بی جواب نرفته است.
دلها زیارتنامه ای می شود که از دور و نزدیک در مشهد الرضا (ع) گشوده می گردد و درد هجر و فراغ را در این سوگواره می خواند.

و مردمان گیلان هم در این گاه سوگواری دلها به آستان مقدسش پرواز می دهند تا در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در حریم امام مهربانی ها غم دل را بنشانند.

گیلان در سالروز شهادت امام رضا (ع) عزادار است دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرها و روستاهای استان با حضور در امام زادگان و مساجد در قالب دسته جات به سینه زنی و عزاداری مشغولند.

دلباختان امام رئوف در آخرین روز از ماه صفر با حضور در مراسم ویژه سوگواری عالم آل محمد (ص) عشق و ارادت شان را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشته و در فراق هشتمین امام شیعیان سوگواری می کنند.

بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در محله قدیمی ساغریسازان رشت و بقعه آقاسیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه مملو از محبان اهل بیت (ع) از سراسر گیلان است، آیین های ویژه سوگواری هشتمین خورشید آسمان ولایت شب گذشته در این اماکن متبرکه شاخص برگزار شد و امروز نیز با حضور زائران در حال برگزاری است.

مداحی، اطعام عزاداران، برپایی نماز جماعت و ایستگاه صلواتی در امام زادگان بخشی از برنامه های سالروز شهادت امام رضا (ع) در امام زادگان شاخص استان گیلان است.

مراسم ویژه شام غریبان امام رضا (ع) نیز در ۹۴ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود و اجتماع امام رضایی ها نیز عصر امروز “شنبه” در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

استان فارس با بیش از ۱۵ هزار موقوفه از نظر وقف در ردیف استان‌های الف کشور قرار دارد

خواندن مطلب بعدی ←

۷۳درصد ثبت‌نام‌کنندگان جایزه نوبل ایرانی دانش‌آموزان دختر هستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 10 =