رقابت ۳۸ قاری و حافظ قرآن در هفتمین روز مسابقات سراسری قرآن

۳۸ قاری و حافظ قرآن در هفتمین روز چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در دو بخش آقایان و بانوان اجرا دارند. این بخش تا فردا ادامه دارد و روز جمعه، ۱۷ آذر شاهد رقابت‌های فینال در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن خواهیم بود.به گزارش رسامدیا، روز هفتم مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را امروز، ۱۵ آذرماه در دو بخش آقایان و بانوان به ترتیب در هتل داریوش و مجتمع پتروشیمی بجنورد شاهد خواهیم بود.
قاریان شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و حافظان بیست جزء و حفظ کل تا پنجشنبه بر روی سن مسابقات فراخوان شده و اجرا خواهند داشت. جمعه،‌۱۷ آذر، صرفاً دو رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل فینال خواهند داشت.
مسابقات قرآن در بخش آقایان از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه استانی اترک و نیز شبکه‌های اینترنتی به صورت زنده از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۱ در دو نوبت قبل از اذان مغرب به افق تهران و بعد از آن پخش می‌شود.
در بخش آقایان پنج مرتّل، چهار نفر در رشته حفظ بیست جزء، شش قاری قرآن و پنج حافظ کل و در بخش بانوان پنج مرتّل، چهار حافظ در رشته حفظ بیست جزء، چهار قاری و پنج حافظ کل حضور دارند و امروز در برابر هیئت داوران اجرا خواهند داشت.
در بخش بانوان ایمان صحاف به عنوان رئیس هئیت داوران و مرضیه دیانی، ناظر فنی مسابقات در کنار اعظم تشیعی‌فر و زهره صالحی در بخش تجوید، ملیحه اسحاق‌نژاد و خدیجه بیرانوند در بخش صوت و ناهید سلطانی و صدیقه بارانی در بخش لحن، مریم خطیب و فهیمه گلپایگانی در بخش بخش وقف و ابتدا، زهرا صریحی‌نژاد و مریم سعیدی در بخش حسن حفظ، مریم عادل‌نیا و نجمه شبانی‌قهرودی در بخش حفظ استقامتی، اکرم غلامی و اعظم بنی‌فاطمی در بخش هماهنگی و حسن اجرا، اعظم بنی‌فاطمی و صدیقه دانش‌زاده در بخش دعاخوانی، اجراهای راه‌یافتگان به این دوره از مسابقات را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.
در بخش آقایان، عباس امام‌جمعه و محمدرضا پورزرگری در بخش تجوید، سیدمحمدجواد سادات‌فاطمی و سیداحمد میریان‌آکنده در بخش وقف و ابتدا، رسول آزمایش کندرود و رضا دیانت در بخش صحت حفظ، احمد ابوالقاسمی و حامد ولیزاده در بخش صوت، رضا محمدپورنیارق و عباس هاشمی در بخش لحن و محمدمهدی بحرالعلوم و مهدی حسنی در بخش حفظ استقامتی در کنار غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی به عنوان رئیس هیئت داوران این بخش و مرتضی مختاری به عنوان ناظر فنی، اجرای راه‌یافتگان به این بخش را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

رقابت 32 راه يافته به بخش آوايی آغاز شد

خواندن مطلب بعدی ←

رقابت ۴۴ قاری و حافظ قرآن در هشتمین روز مسابقات سراسری قرآن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =