در نشست مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان شد:
مسابقات قرآن هویت اسلامی نظام و اقتدار معرفتی مردم را به دنبال دارد

مشاور هنری رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: مسابقات قرآن، از سویی هویت اسلامی نظام و از سوی دیگر اقتدار معرفتی مردم را به دنبال دارد و نشان می دهد توانسته ایم چه تعداد قاری و حافظ قرآن پرورش دهیم و سطح تلاوتها در چه حد است.

به گزارش رسامدیا، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در نشست مسئولان کمیته ها و کارگروه های ستاد چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که امروز 21 بهمن در محل سازمان اوقاف برگزار شد، با اشاره به استمرار برگزاری مسابقات قرآن از سال 1360 تاکنون گفت: مسابقات قرآن در طول این سالیان با همت مسئولان و حضور پرشور مردم به خوبی برگزار شده و این مسیر همچنان ادامه دارد.
عباس سلیمی، رئیس شورای سیاستگذاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هدف از سازماندهی و تقسیم وظایف بین اعضا و کمیته های مختلف را رسیدن به هدف غایی که برگزاری موفق و بی نقص یا کم نقص مسابقات قرآن است، عنوان کرد و گفت: بخش های مختلف از جمله پشتیبانی، تدارکات، حراست و مجری و … که در زمینه برگزاری مسابقات قرآن فعالیت می کنند باید همدیگر را یاری رسانند و البته اولین اولویت این مسابقات، برقراری امنیت است، بازرسی از این جهت ضروری است و نکته مهم دیگر، وقت شناسی است که یکی از امتیازات کار خواهد بود.
وی افزود: بهتر است برای مدعوین از کشورهای مختلف علاوه بر شرکت در مسابقه، برنامه های متنوع در نظر گرفته شود، این کار به شکوه و معرفت مسابقات می افزاید.
محمدرضا پورمعین، مشاور هنری رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، برگزاری این مسابقات را اقدامی مهم و اثرگذار برشمرد و اظهار کرد: مسابقات بین المللی از هر جنسی خصوصا دینی، هویت اسلامی نظام را دربردارد. درواقع قوانین، رفتار و موضع گیریهای جمهوری اسلامی و علکردش آن را اسلامی می نماید.
وی افزود: مسابقات قرآن، از سویی هویت اسلامی نظام و از سوی دیگر اقتدار معرفتی مردم را به دنبال دارد و نشان می دهد توانسته ایم چه تعداد قاری و حافظ قرآن پرورش دهیم و سطح تلاوتها در چه حد است. همچنین مسابقات را می توان به نوعی هویت امنیتی برشمرد.
پورمعین بیان کرد: طبق بررسی ها 40 دستگاه از بالاترین دستگاه های کشور تا سطحی ترین دستگاه ها در زمینه برگزاری مسابقات قرآن با یکدیگر هماهنگ هستند و نقش صدا و سیما در انعکاس این رویداد بسیار اثرگذار است.
وی گفت: قرار نیست در ایام مسابقات خبر تکراری در این زمینه از صدا و سیما پخش شود. یکی از اقدامات که می توان در نظر گرفت معرفی قاریان و حافظان شرکت کننده در مسابقه است، به این صورت که زمان اجرای هر متسابق مجریان باید آنالیز داشته باشند و در مورد شخص شرکت کننده اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهند و فقط تلاوت قرآن نباشد، مشخص باشد افرادی که برای مسابقه آمده اند از چه اقشار و اصنافی هستند.
مشاور هنری رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با تاکید بر تکریم مهمانان و شرکت کنندگان در مسابقات قرآن عنوان کرد: هرکه در ساحت خدمت به قرآن قرار دارد حتما انتخاب شده است، قرآن کریم، یاری چون حسین بن علی(ع) دارد و جز اخلاص و نیت خیر در انجام این کار اثرگذار نخواهد بود.  
سیدمحمد موجانی، رئیس کمیته محافل چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز از رونمایی مجموعه صوتی مدیحه سرایی در صحن مسابقات قرآن خبر داد و گفت: مسابقات قرآن به صورت زنده از طریق آپارات، روبیکا و هیئت آنلاین پخش می شود. همچنین کوچکترین قرآن جهان اسلام در صحن مسابقات رونمایی خواهد شد و مراسم رونمایی از تمبر چهلمین دوره مسابقات قرآن نیز در صحن مسابقات با حضور رئیس سازمان اوقاف انجام می شود.
حجت الاسلام سیدکاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کمیته فرهنگی در چهار کارگروه برنامه ها را طراحی کرده است، گفت: برنامه ریزی لازم جهت برگزاری نماز جماعت در محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده، این فضا باید تجهیز شود. برای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن مسابقات قرآن، برنامه های ویژه در نظر گرفته شده و قرار است با همکاری صدا و سیما پخش زنده داشته باشیم. برپایی نمایشگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

«چهارمین رویداد استارتاپی اجتماعی رویش» برگزار می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای مسابقات قرآن را از حالت سنتی خارج کنیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 2 =