سیدمجتبی محفوظی:
از وقف‌های مشارکتی حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه وقف‌های مشارکتی به عنوان یکی از راهکارهای احیای فرهنگ وقف در سطح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا از اين طريق افرادی كه وضعيت اقتصادی خوبی ندارند، نیز در اين كار ارزشمند شريك شوند.

سیدمجتبی محفوظی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأمین نیازها و ضروریات جامعه با گسترش فرهنگ وقف گفت: وقف در اسلام از جايگاه بلند و رفيعی برخوردار است و يكی از بهترين سنت‌های خير و نمونه اعلای باقيات صالحات و پرسودترين معامله در مسير زندگی انسان است تا دسترنج عمرش را در اين منبع الهی ذخيره كند. خوشبختانه ما در جامعه اسلامی سازمانی به این نام داریم و این سازمان متولی وقف در کشور است و مردم ما نیز به این سنت حسنه توجه ویژه دارند و موقوفات فراوانی داریم که نیاز است از سوی سازمان اوقاف به صورت بهینه از آنها استفاده شود و فعال شوند و اگر ضعفی در این زمینه وجود دارد، سازمان اوقاف باید به بهترین شکل ممکن وارد عمل شود و ضعف‌ها را مرتفع کند.

وی در رابطه با تشکیل فراکسیون وقف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجلس تاکنون فراکسیون‌های زیادی تشکیل شده که این کثرت فراکسیون‌ها خودش معضلی می‌تواند باشد، اما باید ببینیم به کدام فراکسیون بیشتر نیاز داریم و انشاالله شاهد تشکیل آنها باشیم. راجع به وقف اگر فراکسیونی هم نباشد به هرحال نمایندگان قادر به انجام نمایندگی و مطالبه‌گری هستند و حتماً اینگونه نیست که باید فراکسیونی باشد تا نماینده بتواند مطالبه‌گری کند و کمیسیون فرهنگی قطعاً پیگیر این مورد خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقويت اعتماد مردم به حفظ موقوفاتشان و نيز لمس اين سنت حسنه از نزديك توسط مردم می‌تواند از راهكارهای گسترش وقف باشد، عنوان کرد: مسئولان فرهنگی به ويژه مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه باید اهميت وقف را برای مردم تبيين كنند.

وی ضمن تأکید بر حمایت از وقف‌های مشارکتی گفت: توسعه وقف‌های مشارکتی به عنوان یکی از راهکارهای احیای فرهنگ وقف در سطح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا از اين طريق افرادی كه وضعيت اقتصادی خوبی ندارند، نیز در اين كار ارزشمند شريك شوند.

محفوظی تصریح کرد: از دغدغه‌های واقفان این است که آیا وقفشان در مسیر نیات آنها صرف می‌شود یا خیر که در راستای رفع  اين دغدغه ونگرانی مجلس می‌تواند ورود پیدا کند، همچنین سازمان اوقاف و امور خيريه نيز می‌تواند خلأهای موجود را شناسايی و پيشنهادات لازم را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

→ خواندن مطلب قبلی

همکاری حوزه علمیه با سازمان اوقاف در احیای موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

همایش «یاوران وقف» برگزار می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =