علی‌اکبر ناری ابیانه تأکید کرد:
ضرورت تهیه بانک جامع اطلاعاتی از ایثارگران سازمان اوقاف

کارشناس نظارت بر اجرای نیات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: داشتن بانک اطلاعاتی از خاطرات و تجربه ایثارگران سازمان اوقاف سبب می‌شود تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری و در پیشبرد اهداف انقلاب و ارزش‌ها کارهای مناسبی را رقم بزنیم.

علی‌اکبر ناری ابیانه، کارشناس نظارت بر اجرای نیات قرآنی و رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با رسامدیا، با اشاره به اولین اعزامش به میدان جنگ و نبرد گفت: پیش از اعزام، آموزش‌های لازم را گذراندم و در سال 62 از پایگاه مالک اشتر به صورت رسمی به جبهه اعزام شدم. البته در سال 61 از سوی مدرسه و در مقام دانش‌آموز بازدیدی از جنگ داشتم.

وی ادامه داد: حدود 18 ماه و 19 روز در جبهه حضور داشتم. در آن زمان شهر، حال و هوای خاصی داشت و به ویژه زمانی که به محله شهید می‌آوردند. در آن زمان به همراه بچه‎های محله جمع می‎شدیم و برای رفتن به جبهه ثبت‎نام می‌کردیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم. پس از ثبت‌نام آموزش‌های لازم را می‌گذراندیم و با شور و اشتیاق راهی جبهه‌ها می‌شدیم.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ شاهد امدادهای غیبی و الهی بودیم. همچنین رزمندگان با وجود آنکه امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند، اما به دستور ایشان راهی جبهه‌ها شدند تا از اسلام و کشورشان دفاع خالصانه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: رزمندگان با رهبری امام راحل هشت سال دفاع مقدس را در جبهه ها حماسه ای عظیم رقم زدند. ما در این هشت سال دفاع مقدس شاهد امدادهای غیبی بودیم که در بسیاری از عملیات ها تأثیرگذار بود.

ابیانه اظهار داشت: خودسازی رزمندگان پیش از عملیات، اخلاص و صدق نیت آنها سبب شد تا شاهد امدادهای الهی در هشت سال دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: در آن مقطع معمولاً شب و روزهای عملیات، سخت ترین لحظات را گذراندیم. ما پیش از رزم و در شب عملیات، کیلومترها از سربالایی ها و کوه ها پیاده روی می کردیم تا خود را برای عملیات آماده کنیم و آنقدر این آمادگی ها سخت بود که از خستگی، چشمان مان بسته می شد و نمی توانستیم جلوی راه را ببینیم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: رزمایش‌ها و بی خوابی‎های شبانه در طول رزم مقدمه‌ای بود تا بتوانیم سختی های عملیات را تحمل کنیم و دوشادوش یکدیگر در مقابل دشمن بایستیم و برآنها پیروز شویم.

وی بیان کرد: در برخی از عملیات‌ها ما پشت یک گردان دیگری وارد میدان می شدیم و در میدان شاهد شهیدان و مجروحین بسیاری بودیم.مشاهده این لحظات بسیار سخت بود.

ابیانه با اشاره به نقش دفاع مقدس در احیای موقوفات گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که سازمان اوقاف و امور خیریه در اعزام نیرو به جبهه و کمک به رزمندگان به صورت نقدی و غیرنقدی، اقداماتی را انجام داده است. پس از جنگ هم شاهد بودیم که خانواده های شهدا وقف های متعددی را برای فرزندان شان انجام داده اند.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه باید نگاه جهادی و ارزشی و جدا از نگاه اداری و کارمندی به موقوفات داشته باشد.در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: در بقاع متبرکه، قبور شهدا را شاهد هستیم که این امر بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید یادمان هایی برای آنها ساختند و خود اوقاف نسبت به این مطلب اقدامات منسجم و شاخصی را در بقاع متبرکه رقم زده است.

ابیانه خاطرنشان کرد: سازمان اوقات و امور خیریه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است؛ بنابراین این سازمان می تواند بانک اطلاعاتی قوی را تهیه کند. همچنین سازمان می تواند تجربیات ایثارگران در ایام دفاع مقدس را طی خاطراتی گردآوری کند. این اقدامات سبب می شود تا بتوانیم نقش موقوفات در پیشبرد امور اجتماعی و آسیب های اجتماعی بررسی کنیم و راهکارهای مناسبی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ارائه دهیم.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: داشتن بانک اطلاعاتی از خاطرات و تجربه ایثارگران سازمان اوقاف سبب می شود تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری کارهای خوبی انجام دهیم و در پیشبرد اهداف انقلاب و ارزش ها کارهای مناسبی را رقم بزنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

رویکرد اکثر موقوفات به تبیین جهاد و اقامه حق اختصاص دارد

خواندن مطلب بعدی ←

گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت نیازمند ایجاد وقف جدید است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 11 =