سازمان اوقاف با مشارکت مجموعه‌های دانش‌بنیان حرکت خوبی برای دستیابی به خودکفایی در کشور آغاز کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام کرد: سازمان اوقاف با امکانات و توانایی‌هایی که دارد، به سمت برنامه‌های دانش‌بنیان و اقداماتی که منجر به کارهای جدید می‌شود، حرکت می‌کند، درواقع نگاه اوقاف این است که از طریق مشارکت با مجموعه‌های دانش‌بنیان نیازهای داخلی برطرف و بومی‌سازی شده و به خودکفایی دست پیدا کنیم.

به گزارش رسامدیا، نشست خبری مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، ۲۸ مهرماه در محل نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در ساختمان شهید محلاتی برگزار شد.
عبداللهی پس از بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، طی سخنانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سازمان اوقاف در حوزه‌های مختلف، تغییرات و دگرگونی‌های خاصی داشته است و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، صنعت، کشاورزی، دام‌پروری، دامداری، شیلات و… در مجموعه سازمان اوقاف رخ داده است.
وی با بیان اینکه اقدامات جدید و سیاست‌های نویی در سازمان اوقاف انجام شده است، اظهار کرد: با حضور ریاست جدید سازمان حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی خاموشی، نگاه اوقاف نیز در حوزه‌های مختلف تغییر کرده و سیاست‌های جدیدی در عملیات و برنامه‌های اجرایی سازمان مشاهده می‌شود.
عبداللهی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در موقوفات موجب اجرای بهتر نیت‌ها می‌شود، گفت: مجموعه سازمان اوقاف تمامی تلاش خود را مصروف می‌کند تا نیت واقفان به نحو احسن انجام شده و به نیازمندان جامعه نیز کمک شود. سازمان اوقاف در کشور نسبت به فقرزدایی، محرومیت‌زدایی و ثروت‌افزایی از موقوفات اقدام می‌کند و در همین حال ضمن تغییر نگاه مجموعه سازمان، برنامه‌های جدید و مورد نیاز کشور نیز از سوی اوقاف پیگیری می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: سازمان با امکانات و توانایی‌هایی که دارد، به سمت برنامه‌های دانش‌بنیان و اقداماتی که منجر به کارهای جدید می‌شود، حرکت می‌کند و از گروه‌هایی که به صورت دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده فعالیت می‌کنند، حمایت لازم را انجام می‌دهد. نگاه اوقاف این است که نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و … برطرف شود و از طریق مشارکت با مجموعه‌های دانش‌بنیان نیازهای داخلی برطرف و بومی‌سازی شده و به خودکفایی دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه در موضوع تجهیزات پزشکی برنامه‌های خوبی انجام شده است، گفت: سازمان اوقاف در این زمینه حرکت خوبی را آغاز کرده و نهادهای مختلف نیز باید در حد توانایی خود به این موضوع کمک کند تا در آینده نزدیک در تمامی زمینه‌ها که امروز بدان وابسته هستیم، خودکفا شویم.
عبداللهی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی نیز در حوزه صنعت در حال پیگیری و اجراست تصریح کرد: تولید موتورهای برقی چند سالی است که در داخل کشور آغاز شده است و این صنعت که از فن‌آوری بالایی برخوردار است، در کشور ایجاد شد تا وابستگی در این زمینه رها شویم. تولید موتورهای مورد نیاز که در آینده قابلیت خودرو شدن نیز دارد، از فن‌آوری و دانش خاصی برخوردار است که جوانان و دانشمندان ایرانی به آن دست یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه در موضوع دام‌پروری نیز اتفاقات بسیار خاصی رخ داده است، افزود: این اتفاقات و تغییرات موجب تحولات فراوانی در این زمینه در کشور خواهد شد. توسعه در این بخش باعث ایجاد شرایطی خواهد شد؛ ضمن برطرف شدن نیازهای داخلی باید به فکر صادرات در حوزه‌های مختلف دامپروری از جمله دام سبک، دام سنگین، تولید شیر و دام و … باشیم.
وی اظهار کرد: مجموعه این تحولات باعث شده تا سازمان اوقاف امروز دیگر سازمان صرف نگهدارنده از املاک و موقوفات و حداکثر در ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها نباشد، بلکه مجموعه سازمان در فعالیت‌های جدیدی که نیاز ضروری کشور است با محوریت فن‌آوری، گروهای دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌ها ورود کرده است و امیدواریم که این سیاستگذاری‌ها موجبات توسعه روز افزون کشور را فراهم کند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به ایجاد ۳۰ وقف جدید در استان تهران طی سال جاری، اظهار کرد: می‌‌توانیم با وقف زمینه محرومیت‌زدایی در کشور را به خوبی فراهم کنیم. از طریق وقف ثروت‌سازی و عدالت اجتماعی در جامعه پیاده می‌شود به شرط آنکه بتوانیم مردم را به خوبی با اثرات و ماندگاری وقف در جامعه آشنا کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

اقدامات سازمان اوقاف درحوزه دانش‌بنیان‌ها ثمرات کار علمی و اعتماد به جوانان است

خواندن مطلب بعدی ←

نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» انگیزه خوبی در استان‌ها برای ورود به حوزه دانش‌بنیان ایجاد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =