داور سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور پاکستان:
شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن تجربیات خود را به فعالان قرآنی منتقل کنند

داور سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته تجوید از کشور پاکستان گفت: برخی شرکت‌کنندگان در قرائت و حفظ قرآن عالی هستند و امید است به کسب رتبه اکتفا نکنند و به فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کنند و در رشته قرائت و حفظ قرآن تجربیات خود را منتقل کنند.

مرضیه ادیب، داور سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته تجوید از کشور پاکستان در گفتگو با ستاد خبری این دوره از مسابقات گفت: امسال اولین سالی است به عنوان داور در مسابقات قرآن شرکت می‌کنم، البته هرسال مسابقات را دنبال می‌کردم و به نظر من با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، سطح مسابقات بسیار عالی بود.

وی اظهار کرد: دو نوع شرکت‌کننده در مسابقات قرآن داریم، برخی شرکت‌کنندگان در قرائت و حفظ قرآن عالی هستند و امید است به کسب رتبه اکتفا نکنند و به فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کنند و در رشته قرائت و حفظ قرآن تجربیات خود را منتقل کنند، تا به عملی‌کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برسیم که فرمودند: «کشورهای اسلامی به صورت عمومی و کشور ایران به صورت خاص باید تلاش کنیم، حافظ قرآن داشته باشیم، از 10 میلیون حافظ به بالا و هم قراء خوب داشته باشیم».

داور سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور پاکستان در رابطه با نقاط قوت و ضعف این دوره از مسابقات افزود: نقاط قوت این است که با وضعیت شیوع بیماری کرونا، مسابقات برگزار می شود و با این وضعیت و شرایط نمی‌توان نقاط ضعف را برشمرد، نقطه ضعف‌ها خیلی کم بوده که نادیده می‌گیریم.

وی تصریح کرد: متسابقان که برای فینال انتخاب می‌شوند، علاوه بر قرائت و حفظ باید از نظر تجوید و صحت قرائت نیز قوی باشند مثلا در فینال، متسابقی بود که اشکالات زیادی داشت و تعجب می‌کردیم که چگونه ایشان به فینال راه پیدا کرده‌اند.

→ خواندن مطلب قبلی

کارگاه‌های آموزشی برای متسابقان قرآنی پس از برگزاری مسابقات در نظر گرفته شود

خواندن مطلب بعدی ←

جلسه بازخورد با حضور داوران مسابقات قرآن برگزار شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 4 =