داور تجوید و صوت و لحن قرآن در سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن:
کارگاه‌های آموزشی برای متسابقان قرآنی پس از برگزاری مسابقات در نظر گرفته شود

داور تجوید و صوت و لحن قرآن کریم در سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پایان مسابقات قرآن باید برنامه‌ای برای ارتقاء سطح متسابقان داشته باشد.

رمل مکی مفتاح، داور تجوید و صوت و لحن قرآن کریم در سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور بحرین در گفتگو با ستاد خبری این دوره از مسابقات گفت: اینجانب اولین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنم، اما در مقایسه با مسابقاتی که در بحرین برگزار می‌شود سطح مسابقات را خیلی بالا دیدم و داوران نیز با یکدیگر تعامل و همکاری خوبی دارند.

وی اظهار کرد: توقع نمی‌رفت برخی کشورها مثل کشورهای آفریقایی که زبان اصلی آن‌ها عربی نیست، اینقدر فصیح بتوانند کلمات عربی را بیان کنند. پیشرفت خوب شرکت‌کنندگان نسبت به مرحله مقدماتی نشان‌دهنده تمرینات گسترده آن‌هاست که باعث شده سطح مسابقات ارتقا پیدا کند.

داور تجوید و صوت و لحن قرآن کریم از کشور بحرین تصریح کرد: در جلسه‌ای که با هیئت داوران برگزار شد، این سؤال مطرح شد که آیا جمهوری اسلامی ایران بعد از پایان مسابقات برنامه‌ای برای ارتقاء متسابقان دارند؟ که پاسخ خیر بود. اما در بحرین بعد از مرحله نهایی مسابقات برای متسابقان در زمینه صوت و لحن و وقف و ابتدا، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا سطح متسابقان ارتقاء یابد.

→ خواندن مطلب قبلی

لزوم تشکیل مجمعی متشکل از متسابقان قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن تجربیات خود را به فعالان قرآنی منتقل کنند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 16 =